Kolekcje

FAQ

Potrzebujesz pomocy?
Kolekcje

W Katalogu Kolekcje przygotowaliśmy propozycje serii wzorów, powiązanych tematycznie, w większości dostępnych tylko na stronie Bluecanvas.pl

Dzięki naszej współpracy z Muzeum Historycznym Miasta Gdańska, Muzeum Pomorza Środkowego, artystami czy właścicielami ciekawych zdjęć, mamy możliwość zaproponować Wam coś wyjątkowego, innego i po p...

W Katalogu Kolekcje przygotowaliśmy propozycje serii wzorów, powiązanych tematycznie, w większości dostępnych tylko na stronie Bluecanvas.pl

Dzięki naszej współpracy z Muzeum Historycznym Miasta Gdańska, Muzeum Pomorza Środkowego, artystami czy właścicielami ciekawych zdjęć, mamy możliwość zaproponować Wam coś wyjątkowego, innego i po prostu ciekawego. Przedwojenne zdjęcia pięknego Gdańska, dzieła Witkacego czy pochodzące z prywatnego archiwum zdjęcia z Rajdu Tatrzańskiego z 1931 roku.

Produkty na licencji, w świetnej jakości i o najwyższej jakości druku. Zagrają jako: fototapeta, obraz czy naklejka ścienna. Zapraszamy do zbadania kolekcji Bluecanvas.pl

ROZWIŃ

Kolekcje 

Podkategorie

  • Witkacy - reprodukcje

    Uwaga!
    Finalny produkt nie będzie zawierał znaku wodnego bluecanvas, w prawym dolnym rogu każdej realizacji zostanie umieszczona informacja o właścicielu oryginału dzieła oraz jego tytuł i rok wykonania.

    Opis reprodukcji

    Stanisław Ignacy Witkiewicz – Witkacy (1885-1939)
    wł. Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku
    Portret Ludwika de Laveaux, I 1929

     

     

    Wszystkie dzieła mogą być zamówione jako fototapeta, obraz na dibondzie, PCV i na pleksi, plakat oraz jako naklejka magnetyczna (np. na lodówkę), ścienna i klasyczna (np. na laptopa). Nie ma możliwości zamówienia wydruku reprodukcji Witkacego jako obraz na płótnie.

    Na mocy współpracy z Muzeum Pomorza Środkowego, Bluecanvas.pl jest jedynym autoryzowanym portalem oferującym reprodukcje dzieł Witkacego, pochodzących z kolekcji słupskiego muzeum.

    Prezentujemy dzieła, od których rozpoczęła się historia słupskiej kolekcji prac malarskich i rysunkowych Stanisława Ignacego Witkiewicza. Aż trudno uwierzyć, że w 1965 roku za jeden portret płacono 1.500 złotych, czyli tyle, ile zarabiał historyk sztuki startujący w zawodzie muzealnika.

    Wszystkie wtedy kupione prace, czyli 109 portretów i 1 kompozycja, pochodziły z kolekcji Teodora Białynickiego-Biruli – lekarza, malarza-amatora, przyjaciela Witkacego. Na przełomie lat dwudziestych i trzydziestych w gościnnym zakopiańskim domu Teodora i jego żony Heleny organizowane były spotkania towarzyskie. Jednym ze stałych punktów tych wieczorów było portretowanie przez Witkacego wybranych gości. Podczas jednej „orgietki” czy „papojki” mogło powstać nawet i kilkanaście wizerunków.

    Rok 1966

    W 1966 roku muzeum kupiło zaledwie jedną pracę, ale za to bardzo ważną – niewielki dwustronny obrazek przedstawiający autoportret, na odwrocie którego znajduje się widok Wawelu. Obraz pochodził z kolekcji Teodora Białynickiego-Biruli. Słupski autoportret to najwcześniejszy znany wizerunek własny artysty.

    Lata 1970-1979

    W latach siedemdziesiątych przybyło ponad 60 dzieł, w tym „Portret Jadwigi Netzel” – najpóźniejsza praca w zbiorach słupskich, a zarazem jedna z ostatnich Witkacego, wykonana w połowie sierpnia 1939 roku. Z kolei „Portret mężczyzny” z 1917 roku to pierwsza w słupskiej kolekcji praca z okresu rosyjskiego.

    Muzeum kupiło też prace z innych dużych zakopiańskich kolekcji, między innymi autoportret oraz „Portret Neny Stachurskiej” z kolekcji Modesty Zwolińskiej – siostry Neny, która była bliską przyjaciółką artysty.

    Pierwsze rysunki ołówkiem trafiły do Słupska dzięki zakupowi z kolekcji Józefa Głogowskiego – inżyniera i fotografa związanego z Witkacym. To jego aparatowi zawdzięczamy utrwalenie szeregu słynnych „min”.

    Od Włodzimierza Nawrockiego muzeum kupiło 40 prac, głównie podobizn jego i jego rodziny. Włodzimierz Nawrocki był dentystą Witkacego, któremu pacjent portretami płacił za leczenie zębów. Z jego zbiorów pochodziła też duża kompozycja z okresu formistycznego – „Jowisz zmieniający się w byka”.

    Lata 1980-1989

    W latach osiemdziesiątych kupiono mniej dzieł – i to nie tylko z uwagi na ich wzrastające ceny. Muzeum, mając już kolekcję liczącą ponad 170 prac, każdą kolejną wybierało głównie pod kątem uzupełnienia zbioru.

    W tym czasie pozyskano między innymi wczesne prace olejne, „Pejzaż australijski” oraz portrety osób związanych z Witkacym: aktorki Ireny Solskiej (z którą w młodości romansował – literacką wersję tego związku przedstawił w powieści „622 upadki Bunga, czyli demoniczna kobieta”) oraz filozofa Hansa Corneliusa (któego pracami interesował się w młodości, i z którym korespondował).

    Lata 1990-1999

    W tym czasie do zbiorów trafiły dwie pierwsze prace z kolekcji Jana Leszczyńskiego – filozofa, przyjaciela artysty i jednego z pierwszych edytorów jego dzieł.

    Udało się też kupić pierwszy w historii kolekcji portret jednego z członków rodziny Witkacego – jego stryjecznej siosrty Marii Witkiewiczówny. Nigdy wcześniej nawet nie oferowano muzeum wizerunku kogoś z rodzinnego kręgu atysty.

    Lata 2000-2009

    Wśród nabytków z tego czasu wymienić trzeba przede wszystkim zakup 14 prac z kolekcji Jana Leszczyńskiego; razem z portretami kupiono ponadto zespół archiwaliów obejmujący między innymi rękopisy Witkacego.

    Do zbiorów trafił też „Portret Marcelego Staroniewicza” (lekarza, aktora w zakopiańskim teatrze formistycznym) wykonany wspólnie przez Witkacego i przez Teodora Białynickiego-Birulę.

    Od roku 2010

    Szczególnym rokiem dla kolekcji był 2011 – wtedy to Maciej Witkiewicz, stryjeczny wnuk Witkacego, podarował Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku kilka dzieł pochodzących z Witkiewiczówki na Antałówce. Były wśród nich węglowe portrety rodziców: Stanisława Witkiewicza i Marii z Pietrzkiewiczów.

    W 2013 roku zakupiono „Portret Marii Zielińskiej” – wcześniej nieznany nawet witkacologom.

  • Przedwojenny Gdańsk

    Na mocy naszej współpracy z Muzeum Historycznym Miasta Gdańska, prezentujemy zbiór fotografii przedwojennego Gdańska, pochodzących z archiwów placówki. Dzięki temu jawi się możliwość zamówienia ich w formie reprodukcji na wszystkich podłożach z naszej oferty, jako elementy dekoracyjne do domu: fototapeta, plakat, obraz na dibondzie, obraz na płótnie, obraz na PCV, obraz na pleksi czy nawet na szkle.

    Pierwsza serii fotografii, udostępnionej przez MHMG, pochodzi z teki pod tytułem "Alt Danzig". Teka zaostała wydana przez spadkobierców gdańskiego artysty-fotografa Roberta Theodora Kuhna rok po jego śmierci. Teka została wydana w 1901 roku, pod patronatem Zachodniopruskiego stowarzyszenia Architektów i Inżynierów w Gdańsku. Na fotografiach można zobaczyć budowle Starego Gdańska wraz z ich detalami architektonicznymi.

  • Rajd Tatrzański

    W Katalogu Rajd Tatrzański przygotowaliśmy serię czarno białych fotografii, pochodzących z prywatnego archiwum i przedstawiających kadry na edycję z 1931 roku. 

    Wśród fotografii można znaleźć Rudolfa Caracciolę – kultowego kierowcę, zwanego „Mistrzem Deszczu„. Człowieka, który zaczynał jako sprzedawca w salonie Mercedesa, by później stać się kierowcą flagowym niemieckiej marki i jednocześnie jej twarzą, znaną na cały świat. W tych zdjęciach jest dusza, pasja i kawał historii polskiej motoryzacji. Zapraszamy do zbadania i zamawiania, sprawdza się w seriach np. jako obrazy na dibondzie czy fototapeta.

  • Suche produkcje

    „Suche produkcje” przygotowaliśmy z myślą o tych z Was, którzy mają ochotę na zamówienie reprodukcji nietuzinkowych zdjęć, pochodzących z sesji do książki Wandy Berger i obrazujących kilka z najlepszych żartów słownych autora. Zdjęcia są autorstwa Grzegorza Pawelaka.
    Przygotowaliśmy set produktów, które mogą stanowić ciekawy wystrój mieszkania czy przedmiotów osobistych jak laptop. Doskonale sprawdzą się również jako prezent; inteligentny, zaskakujący i bezpieczny. W ofercie trzy fotografie: „Jeleń”, „Chemik”, „Łosoś”, w przygotowaniu kolejne suche fotki.

  • Photocreo Michał Bednarek

    Urodzony w 1989 roku, Polska, Michał Bednarek to młody, kreatywny profesjonalny fotograf, specjalizujący się w komercyjnej / stockowej i artystycznej fotografii.